Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.04.2012 15:34 - ВЪНШНОТО САНИРАНЕ НА ПРЕСТАРЕЛИТЕ СГРАДИ - БАЛТОН ВЪРХУ ПОТНИК
Автор: nomer1edno Категория: Новини   
Прочетен: 16736 Коментари: 38 Гласове:
26

Последна промяна: 31.12.2012 21:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

.

.

.



НАЙ-НОВИЯТ ПЕЧЕЛИВШ
УЗАКОНЕН ОТ ГЕРБ
                           БИЗНЕС НА МУТРИТЕ



Тоя път не ни хванаха в крачка,а в клюса!
И то вълча клюса.Оная,същата дето реже крака и ако се измъкнеш
вегетираш,ако не се измъкнеш - въжето на гредата.

Става въпрос за много важното,адски важното САНИРАНЕ НА СГРАДИТЕ.
ВЪНШНОТО САНИРАНЕ НА ПАНЕЛНИТЕ НЕДОРАЗУМЕНИЯ,
наречени жилищни сгради от 1962 г.,та чак до 1999 г.

Да санираш такава морално и физически остаряла сграда е все едно
на 75-годишен хилав старец по потник и провиснали кюлоти в януарски
свиреп студ да му заметнеш скъп балтон "Армани"/половината цена е от
неговата мизерна пенсийка/
и да му кажеш загрижено и топло:
"Дядо мили,ти си вече САНИРАН,топло ти е,ние се грижим за теб,
чувствай се 17-годишен,можеш да си поканиш и 3 девойки за забавление.
Ти можеш всичко..."

...Остатъчният ни български етнос още ли спи непробудно,та не сеща
как се разтягат стоманените клюси,а някои единици,дори възприемат с охота
НОВОТО ЗАРОБВАНЕ.
Нека,нека помогнат на останалите без работа,нароили се преди години частни
мутренски"строителни"фирми и фирмички с още стърчащи скелети на "отпочнати",
но недовършени"строежи".Навсякъде са около нас.Криза е,мантрата продължава
да звучи,продължава и ограбването...
...............................................................................................................................



Гласувай:
26


Вълнообразно


1. nomer1edno - Не съм против външното
18.04.2012 15:39
разкрасяване на сградите,но става въпрос за
уякчаване не само за красота.
Панелните блогове се строяха от отделни панели,на 4-те краища със стърчащи 15-сантиметрови планки.Кранистът крепеше във въздуха панелът,докато циганинът електроженист ІІІ степен точкуваше по краищата.Отвързваше се въжето,кранът
извръщаше стрела, а заварчикът оставаше сам със себе си и моралното задължение пред идните поколения ДА НАПРАВИ КАЧЕСТВЕНА ЗАВАРКА,
която да издържи поне 50 години.Питайте ме дали съм сигурен?
цитирай
2. apostapostoloff - Грешите, драги!
18.04.2012 15:44
Такова саниране бе извършено и в Германия. На практика то там вече завърши. И нямаше никакви мутри. Гони ви някаква мания за преследване.
цитирай
3. tsvetanandreev - А значи за това
18.04.2012 15:47
е суетнята по всички телевизии,вестници и радиа -
за пари!
Пък дали ще рухнат сградите,малко ги е еня!
Важното са май фанфарите и парите да идат на правилното място...
цитирай
4. paravankofivan1 - А какво правим със старите
18.04.2012 15:50
"непипнати" бизнеси на мутрите -
и те ли са под протекция?
цитирай
5. nomer1edno - Хич не греша,драги ми драгинко!
18.04.2012 15:55
apostapostoloff написа:
Такова саниране бе извършено и в Германия. На практика то там вече завърши. И нямаше никакви мутри. Гони ви някаква мания за преследване.


Идвам от живота и съм в живота,
не съм като тебе в кабинета! Виждал ли си кран,панела с планки,циганин заварчик и 115 % преизпълнен план по строителството?
В Германия не съм бил,нямам и желание - говоря ти за България,за мутренския бизнес на новите куманисти,за ПОСТОЯННО ПОРОБВАНИЯ БЪЛГАРСКИ ЕТНОС
ти ми приказваш за някаква си германия..Бегай оттам!
цитирай
6. paravankofivan1 - Отеби га Апостолоффф,
18.04.2012 15:59
той на всяко гърне мерудия!
Нищо чудно и да е още действаща слушалка някому!
цитирай
7. tsvetanandreev - Абе,оставете го тоя АПОСТОЛОВ,
18.04.2012 16:02
той така си шляпа - нищо,че някои казват
ТОЙ БИЛ ГОВОРЕЛ СЪС ЗВЕЗДИТЕ!
цитирай
8. paravankofivan1 - ВЪНШНОТО САНИРАНЕ ИМА СМИСЪЛ
18.04.2012 16:08
САМО КОГАТО -
- сградата е нова
- само когато и отвътре е санирана със специален изолаторен слой
...иначе наистина е балтон върху потник,както казваш ти...
цитирай
9. tsvetanandreev - И стари германски сгради,
18.04.2012 16:12
пък и български стари сгради на 50-60 години могат да бъдат санирани
само при условие,че се проверят за годност,издръжливост
и се укрепят на най-уязвимите места против земетръс.
Но наистина отвътре и отвън - иначе е само за красота!
КРАСОТА,КОЯТО НЕ СЕ ЗНАЕ КОГА ЩЕ РУХНЕ...
цитирай
10. lidislidis - Споделм мнението на автора
18.04.2012 18:09
Въпросът не е само до санирането. Всяка стара сграда малко или много е огнище и развъдник на разли4ни болествотворни бактерии, които не се премахват само с козметиюни ремонти...Това не го знаят много българи. Не го знаех и аз . Нау4их го на север, където има много необитаеми стари къщи със статус " Негодни за живеене, поради бактериална среда, действаща вредно за здравето на 4овека". Но за екологи4но 4иста среда в Бг. още е рано да се говори и се замазват нещата с цел "бизнеси" с вреда на народа...
цитирай
11. paravankofivan1 - Бактериите са най-малкият проблем,
18.04.2012 20:33
lidislidis написа:
Въпросът не е само до санирането. Всяка стара сграда малко или много е огнище и развъдник на разли4ни болествотворни бактерии, които не се премахват само с козметиюни ремонти...Това не го знаят много българи. Не го знаех и аз . Нау4их го на север, където има много необитаеми стари къщи със статус " Негодни за живеене, поради бактериална среда, действаща вредно за здравето на 4овека". Но за екологи4но 4иста среда в Бг. още е рано да се говори и се замазват нещата с цел "бизнеси" с вреда на народа...



авторът ни предупреждава за УЗАКОНЕН НОВ ВИД ЗАРОБВАНЕ!!!
цитирай
12. tsvetanandreev - "непипнати" бизнеси на ...
18.04.2012 20:54
paravankofivan1 написа:
"непипнати" бизнеси на мутрите -
и те ли са под протекция?

цитирай
13. tsvetanandreev - Такова саниране бе извършено и в ...
18.04.2012 20:55
apostapostoloff написа:
Такова саниране бе извършено и в Германия. На практика то там вече завърши. И нямаше никакви мутри. Гони ви някаква мания за преследване.

цитирай
14. nomer1edno - разкрасяване на сградите, но става ...
18.04.2012 21:00
nomer1edno написа:
разкрасяване на сградите,но става въпрос за
уякчаване не само за красота.
Панелните блогове се строяха от отделни панели,на 4-те краища със стърчащи 15-сантиметрови планки.Кранистът крепеше във въздуха панелът,докато циганинът електроженист ІІІ степен точкуваше по краищата.Отвързваше се въжето,кранът
извръщаше стрела, а заварчикът оставаше сам със себе си и моралното задължение пред идните поколения ДА НАПРАВИ КАЧЕСТВЕНА ЗАВАРКА,
която да издържи поне 50 години.Питайте ме дали съм сигурен?

цитирай
15. dedenze - Точно казано в поста !
18.04.2012 22:43
За допълнителна информация - външното саниране с младежи алпинисти плюс материалите струва максимум 50- 60 лв./ м квадратен. Правителството и мафията обявява официална цена 150 лв/ м. с уж 50% опрощаване и на лудите и неосведомените вече е ясно, какво се цели с това, в добавка се готви закон за невъзможен отказ от "услугите" на топлофикация !?
цитирай
16. hatanasov - Такова саниране бе извършено и в Германия.
18.04.2012 23:51
За коя ли Германия става въпрос. Панелките в ГДР бяха веднага след обединението на Германия изравнени със земята и на тяхно място се вдигнаха модерни сгради. Може би в ГФР да има саниране.
цитирай
17. nomer1edno - Наистина,
19.04.2012 00:05
hatanasov написа:
За коя ли Германия става въпрос. Панелките в ГДР бяха веднага след обединението на Германия изравнени със земята и на тяхно място се вдигнаха модерни сгради. Може би в ГФР да има саниране.




остави германиите на Апостолов,не се ядосвай,
дай да си гледаме БЪЛГАРИЯ! Той,Апостолов...
цитирай
18. svilen75 - О, боже, профанизацията е пълна. ...
19.04.2012 01:31
О, боже, профанизацията е пълна. Как от толкова много коментари не видях един свестен. Явно в България всеки разбира от всичко като в същото време е специалист по Нищо. Както в статията, така и в коментарите се изказва теза, която комбинира няколко проблема едновременно без да се направи нито общ анализ, нито да се конкретизират проблемите.
цитирай
19. svilen75 - Дали е нужно саниране (не само на ...
19.04.2012 03:51
Дали е нужно саниране (не само на панелките)? Мисля, че спор по този въпрос едва ли има. Дали е възможно? Колкото и да ми е неприятно няма как да не отбележа, че тук Апостолов е прав - германците показаха, че е възможно. Дали се прави както трябва в България? Не мисля, че варианта "на калпак", както е в момента е добро решение. Дали ще се получи нещо от правителствената програма? Съмнявам се, макар, че искрено се надявам да се получи. Дали ще има злоупотреби? Предполагам, че ще има? За съжаление. Но пак питам? Нужно ли е саниране, при това организирано?
Повече за мнението ми по въпроса може да прочетете на:

http://svilen75.blog.bg/drugi/2012/04/19/.941983

Извинявам се на автора на тази статия, целта ми не е да си правя самореклама. Няма как да напиша всичко това като коментар. Ако някой се интересува и има търпение - да заповяда да прочете. А коментарите може и тук, за мен няма значение :) Споровете също ;) Оценки не търся, още по-малко положителни ;)
цитирай
20. nomer1edno - Демокрация някаква сме -
19.04.2012 09:20
всеки има право на мнение!!!
цитирай
21. paravankofivan1 - "непипнати" бизнеси на ...
19.04.2012 09:22
paravankofivan1 написа:
"непипнати" бизнеси на мутрите -
и те ли са под протекция?

цитирай
22. d3bep - Ако стане едно земетресение, ед...
19.04.2012 10:16
Ако стане едно земетресение, единствените сгради, дето имат шанс да оцелеят, са строените по дядо тошово време.
Не знам дали трябва да бъдат санирани.
цитирай
23. nomer1edno - Благодаря за коментара,
19.04.2012 10:24
d3bep написа:
Ако стане едно земетресение, единствените сгради, дето имат шанс да оцелеят, са строените по дядо тошово време.
Не знам дали трябва да бъдат санирани.


това трябва да се напомня постоянно,когато се сеят заблуди,
че скъпият балтон ще запази тялото,ако си гол и болен...
цитирай
24. tani4ka73 - Ходил ли си някъде извън БГ?
19.04.2012 12:00
Няма значение посоката - дори и в Турция всичко е санирано и отремонтирано.Всички наши съседки /изобщо не искам да споменавам страни като Германия и Франция,например/ одавна са стигнали до извода,че така се пести енергия,има добър вид и други екстри.Огледай се малко,помисли...
цитирай
25. nomer1edno - Ти си в строителната далавера,
19.04.2012 12:38
tani4ka73 написа:
Няма значение посоката - дори и в Турция всичко е санирано и отремонтирано.Всички наши съседки /изобщо не искам да споменавам страни като Германия и Франция,например/ одавна са стигнали до извода,че така се пести енергия,има добър вид и други екстри.Огледай се малко,помисли...


или не си?Просто те мързи да мислиш...
цитирай
26. fireball - Саниране разбира се е необходимо и ...
19.04.2012 16:30
Саниране разбира се е необходимо и възможно. Моят поглед е от Чехия - там също го направиха. Далаверата обаче е в друго - цената, каква част ще поеме Държавата и фирмите-изпълнителки да не са на другаря Плевелчо или негови другари.... Щото в Чехия, за която говоря, Държавата пое до 80-90% от цената. Беше диференцирано в зависимост от възможностите на семействата.
цитирай
27. svilen75 - Саниране само на нови сгради. . . че ...
19.04.2012 16:45
Саниране само на нови сгради ... че ако са изпълнени както трябва за какво им е на новите сгради да бъдат санирани??? А какво да правим със старите, чиито конструкции са годни за ползване още десетки години??? Да ги събаряме ли? Е на това вече му се вика строителна мафия.
Саниране отвън само, когато отвътре е положен изолационен слой ... алоооу, господина, запознат ли си с технологиите на строителство и топло и хидроизолации???
Дами и господа, санирането не е само разкрасяване и не е балтон на голо. Санирането на първо място цели енергоефективност. Което включва и редица инсталации, не само топлоизолиране. А и разкрасяването също има положителен ефект. Какво, вие да не би да искате да живеем сред грозни сгради???
Бактерии има навсякъде. И целта на санирането е точно да се подобри хигиената на обитаване на старите сгради. Под хигиена на обитаване се разбира както здравословна среда, така и много други компоненти.
А който твърди, че качественото панелно, ЕПК и ППК строителство не е сред най-добрите строителни конструкции от гледна точка на сеизмична устойчивост, то той хабер си няма от строителни конструкции.
И какво в крайна сметка предлагате всички вие, дами и господа противници на санирането??? А?
цитирай
28. svilen75 - http://www. dnes. bg/business...
19.04.2012 16:47
http://www.dnes.bg/business/2012/04/06/nikoi-ne-iska-da-organizira-saniraneto-v-severozapadna-bylgariia.155978

Много ми е чудно след като санирането е бизнес за мутри, които събличат и последната риза на отрудения българин (което предполага огромни печалби) защо няма интерес към санирането по европроекти???
цитирай
29. ok3223 - Санирането е добро като идея...
21.04.2012 20:21
но кой и с какво ще плаща сметките, надути още от сега. Още със започване на кампанията замислена от мафията и строителния бизнес, останали в момента без поръчки. Подкрепяна от лобист номер едно и строителен предприемач, президента на БГ и яростен печалбар Р. Плевнелиев.
Не е ли замислена в техен интерес и изгода, за да си осигурят нови милионни печалби, както стана със строежа на магистралите. При сегашната беднотия народна, ще ги санират, като ни ипотекират апартаментите срещу заеми за санирането . И, един ден, ако не върнем заемите в срок и на време, което за много, за 80% от нас много вероятно при тази криза, която може да продължи десетки години. ЕДИН ДЕН БАНКИТЕ МОГАТ ДА НИ ПРИБЕРАТ АПАРТАМЕНТИТе И ДА ГИ ПРОДАДаТ НА БЕЗЦЕЕНИЦА, ЗА ДА СИ ВЪРНАТ ПАРИТЕ ОТ ЗАЕМИТЕ взети за санирането ЗАЕДНО С ЛИХВИТЕ.
Ще ни оберат за нула време и от държава, в която 80% от населението има собствени жилища, ДА СТАНЕМ НАЦИЯ ОТ МИЗЕРНИ БЕЗДОМНИЦИ, ОБРАНИ КАТО ПОСЛЕДНИ БЕЗМОЗЪЧНИ ПРОСТАЦИ И НАИВНИЦИ ОТ СТРОИТЕЛНАТА МАФИЯ И БАНКИТЕ.
Кой може да извади готови пари и плати за саниране на апартамент по 150-200лв.на квадратен метър. Това са много пари за много от нас в днешно време и малко са тези,които могат да си го позволят. Едно 80% от притежателите на панелни апартаменти ги нямат, и единствения източник на средства остават банките, които ще ни ги дадат само срещу ипотеки и солидни лихви.
И ще цъфнат в България нови стотици милионери, а стотици хиляди български семейства обрани и останали без собствени апартаменти, и оставени да живеят в тях само срещу солидни наеми, които ще плащат на банките и новите собственици в лицето на прекомерно забогатялата строителна бизнес мафия.
ЕТО ТАКАВА УЧАСТ И СЪДБА НИ ГОТВЯТ С ТОВА САНИРАНЕ ГЕРБ, БАНКИТЕ И СТРОИТЕЛНАТА МАФИЯ...и президента лобист и бивш(дали само бивш?) предприемач Росен Плевнелиев
цитирай
30. svilen75 - http://www. dnes. bg/obshtest...
22.04.2012 02:39
http://www.dnes.bg/obshtestvo/2012/04/21/sysedski-raznoglasiia-spirat-saniraneto-na-panelkite.157011
цитирай
31. svilen75 - Като не искаш да санираш апартам...
22.04.2012 02:44
Като не искаш да санираш апартамента си ... добре. Но да не може целия блок да санира цялата жилищна кооперация ... вече не е добре. Затова ще живеем вечно в мизерия. Същото се получава с безброй великолепни стари сгради - паметници на културата. Рушат се с времето. Но собствениците им не ги оправят. Защото нямат пари. Не ги и продават. Защото искат луди пари за тях. Като не можеш да поддържаш дома си в изправност - продаваш го и си купуваш си нещо, което ти е по джоба. Не е приятно, знам. Но иначе няма оправия. В никоя друга европейска държава не съм виждал толкова лоши условия за живеене и неподдържани сгради. Но там никой не се изхвърля.
цитирай
32. ok3223 - Виж какво svilen75.
22.04.2012 08:53
Не си само ти,който е мислил по този въпрос.И вижда как се поддържа жилищният фонд в ЕС и светът.НЕ МУ Е СЕГА ВРЕМЕТО.
В ДНЕШНАТА ВЕЧЕ ЗАСТЪПВАЩА ни ТОТАЛНА КРИЗА, ПРИ ТАЗИ БЕЗРАБОТИЦА, БЕЗПАРИЧИЕ И ТОТАЛНО ОБЕДНЯВАНЕ НА БЪЛГ.НАРОД,да се налага масово саниране на панелните блокове, е пир по време на чума.Като целта е една.Да ни оберат и заробят масово банките и строителната мафия,виден представител на която е лекето президент Р.Плевнята.
Това е като строеж на магистрали по време на криза.Имаше едни 3-4 милиарда в резерва,строителната мафия ги глътна за нула време,милионерите за 2год. управление на ТИКВАТА се увеличиха с цели 52%,парите бяха заровени.И сега...пари няма.Магистралите не правят пари и печалби.Това е мъртъв капитал.
Проглушиха ушите ни Тиквата и медиите,че в банките народа има спестени около 30 милиарда.И хайде да им ги приберем.Как? Като има наложим задължително саниране на панелките.
А че 3/4 от тези 30 милиарда са на олигарсите и новите милионери,на строителната мафия,а само 1/4 на целокупният български народ,който е спестил тези бели пари за черни дни.Като се надява да си помогне с тях при нужда.
Да му приберем и тях.Като го издоим и захвърлим.
Да санира доброволно,който може.Да не е задължително.Да няма ипотекиране и масово заробване от банките.Събират се,решават живеещите,ако имат пари и възможности,да санират.ДЪРЖАВАТА ДА ПОМАГА.
МАСОВОТО САНИРАНЕ МОЖЕ ДА ПОЧАКА МАЛКО.
Да се насочат капитали за постройка на фабрики,на заводи,в производството,обработка на пустеещите земи,за създаване на работа на хората, на младежта,намаляване на безработицата.Да се помогне на бедстващите да оцелеят.Па като попремине кризата и народа се позамогне,икономиката тръгне нагоре и почне да трупа печалби,безработицата в норма,тогава
МОЖЕМ ДА ЗАПОЧНЕМ ДА САНИРАМЕ МОСОВО ПАНЕЛКИТЕ.КРАЙНО ВРЕМЕ Е.А И ДЪРЖАВТА ЩЕ ИМА ВЪЗМОЖНОСТ ДА ПОМОГНЕ С ПОВЕЧЕ СРЕДСТВА.
КАКТО Е СТАНАЛО В ЧЕХИЯ,КЪДЕТО ДЪРЖАВАТА Е ПОЕМАЛА ЧЕСТО ДО 80% от разходите по санирането на панелните жилища там.
цитирай
33. svilen75 - "Да санира доброволно, който ...
22.04.2012 23:52
"Да санира доброволно,който може.Да не е задължително.Да няма ипотекиране и масово заробване от банките.Събират се,решават живеещите,ако имат пари и възможности,да санират.ДЪРЖАВАТА ДА ПОМАГА."
Тук, както и по въпроса за магистралите по време на криза съм абсолютно съгласен с теб.
Пътища, магистрали и саниране са абсолютно необходими. Кога и каки да се извършат, обаче е един друг въпрос. Само, че все повече той ще се превръща и в социален въпрос, ако все се отлага. И колкото повече се отлага, толкова повече държавата ще трябва да се намесва да помага.
Санирането в никакъв случай не трябва да бъде задължително. Тук трябва да се ползва метода на моркова, но не и на тоягата. Трябва да се използват икономически лостове. Но не такива заробващи обществото, а такива като поемане на част от разходите от държавата, нисколихвени заеми с държавна гаранция, мероприятия по образоване на обществото за ползите от санирането, намаляване на данъците за санирани сгради (което включва както топлотехническата ефективност, така и естетическата страна на въпроса) и т.н. Но примерно подпомагането от страна на държавата тярбва да стане много внимателно за определен вид имоти и техните собственици. Нямам нищо против държавата, на която плащам и аз данъци и дефакто финансирам, да подпомогне възрастни хора и такива в неравностойно отношение в санирането на апартамента им, който не е повече от 70-80 м2, но имам против да подпомогне някой който се шири в 100 м2 апартамент и е безработен, но само защото е калпав и мързелив.
Едва ли някой ще оспори ползите от санирането. Едва ли някой ще оспори тезата, че цялостното саниране на един блог е по-добро и ефективно от санирането на парче на няколко апартамента. Едва ли някой иска да живее в квартал с блокове, които са санирани на парче по всевъзможни начини, оцветени всички цветове на дъгата и всякакъв вид остъклени тераси.


цитирай
34. svilen75 - Проблемите пред това цялостно с...
23.04.2012 00:05
Проблемите пред това цялостно саниране са два:
Първия е несъгласието на едно или няколко домакинства от някой блок за цялостно саниране. Първия вариант за отказ е поради избор на фирма от останалите домакинства. Този въпрос може да се реши с лицензиране на фирми, извършващи саниране, както и задължителното прилагане на инвестиционен проект. Това ще подпомогне както по-лесния избор, така и контрола и качеството на саниране като цяло. Втория вариант за отказ е липсата на средства. Тук може да се приложат по-горе изброените икономически лостове. Може да се прибегне дори до цялостно покриване на санирането на даден апартамент, но само, ако домакинството докаже, че е социално слабо, няма възможност за доходи, това е единствени жилище и това жилище е до определена квадратура. Ако това не е налице, то няма никаква причина за отказ от саниране. Третия вариант за отказ е чисто и просто желанието на някои хора да се конфронтират със съседите на принципа не е важно аз да съм добре, а Вуте да е зле. Т.е. това е отказ без някаква основателна причина. При този вариант трябва да се прилага закона за многоетажната собственост. Ако 2/3 от домакинствата са решили да санират цялостно блока, избрали са фирма и т.н., то другите 1/3 трябва да се съобразят с това и да приемат тяхното решение. Ако не могат да си позлволят саниране - кандидатстват за държавна помощ (заеми или цялостно поемане на тяхната част от санирането). Ако могат да си позволят саниране, но не искат - следва задължително вземане на тези средства по съдебен път, но по бързата процедура и със съответната компенсация за забавянето на санирането или поемането на средствата от другите домакинства. Като осъдят двама-трима темерута, следващите ще се съгласяват по-лесно на саниране.
цитирай
35. svilen75 - Втория голям проблем пред цялос...
23.04.2012 00:21
Втория голям проблем пред цялостното саниране е това, че в момента се действа на парче. За целта общинските управи и РДНСК трябва да следят за нарушения по ЗУТ - т.е промяна на фасадите без проект - остъкляване на балкони, подмяна на дограма (като растер и цвят на дограмата), различно фасадно оцветяване на етажи и отделни апартаменти. Това важи и за вътрешните конструктивни промени (примерно при преустройства на партерни етажи в магазини, махане на колони или панели в отделни апартаменти), макар, че този въпрос не касае директно санирането, но влияе върху конструктивната здравина на сградата.
За съжаление момента, когато е изтърван духа от бутилката отдавна е минал. Но пак има решение - минава комисия блок по блок, описва промените и дава указания за саниране или привеждане в първоначалния вид в определени срокове. Тук е и големия проблем на кампанията в момента, като не се споменава за санираните до момента отделни апартаменти, които са променили фасадите на блоковете и необходимостта от цялостен проект за саниране. Това неминуемо ще доведе до подмяната на голяма част от дограмата и остъкляването на балконите на апартаментите, които и в момента са санирани ... но какво да се прави, никой не им е виновен на тези, които са решили сами да санират апартамента си без цялостен проект и го правят както си искат. Да не говорим за вкарването на балконите в квадратурите на стаите. И в крайна сметка в момента живеем в един архитектурен миш-маш. Крайно време е тази практика ако не да се оправи веднага, то поне да се изгради план за в бъдеще и да се практиката на саниране на парче.
цитирай
36. svilen75 - Втория голям проблем пред цялос...
23.04.2012 00:29
Втория голям проблем пред цялостното саниране е това, че в момента се действа на парче. За целта общинските управи и РДНСК трябва да следят за нарушения по ЗУТ - т.е промяна на фасадите без проект - остъкляване на балкони, подмяна на дограма (като растер и цвят на дограмата), различно фасадно оцветяване на етажи и отделни апартаменти. Това важи и за вътрешните конструктивни промени (примерно при преустройства на партерни етажи в магазини, махане на колони или панели в отделни апартаменти), макар, че този въпрос не касае директно санирането, но влияе върху конструктивната здравина на сградата.
За съжаление момента, когато е изтърван духа от бутилката отдавна е минал. Но пак има решение - минава комисия блок по блок, описва промените и дава указания за саниране или привеждане в първоначалния вид в определени срокове. Тук е и големия проблем на кампанията в момента, като не се споменава за санираните до момента отделни апартаменти, които са променили фасадите на блоковете и необходимостта от цялостен проект за саниране. Това неминуемо ще доведе до подмяната на голяма част от дограмата и остъкляването на балконите на апартаментите, които и в момента са санирани ... но какво да се прави, никой не им е виновен на тези, които са решили сами да санират апартамента си без цялостен проект и го правят както си искат. Да не говорим за вкарването на балконите в квадратурите на стаите. И в крайна сметка в момента живеем в един архитектурен миш-маш. Крайно време е тази практика ако не да се оправи веднага, то поне да се изгради план за в бъдеще и да се практиката на саниране на парче.
цитирай
37. svilen75 - Тези два проблема показват само ...
23.04.2012 00:35
Тези два проблема показват само едно. масовото саниране (поне на панелките) и увеличаването на енегрийната ефективност (не само на панелките) е крайно необходимо. Как трябва да се извърши това саниране е отделен въпрос. Че няма как да стане сега и веднага е повече от ясно. Но е крайно време за стратегическа програма на държавно ниво. И най-вече - крайно време е да се спазват законите в тази държава, както от страна на гражданите, така и от страна на управляващите (от гледна точка на премахване на лобизма). За последното трябва да има гражданско общество. И не е необходимо да изгаряме палтото, за да премахнем въшките. Не е необходимо да отричаме ползите от санирането, за да премахнем лобизма в тази сфера.
цитирай
38. chavdar01 - В ГЕРМАНИЯ МОЖЕ И ДА Е ТАКА,
25.04.2012 15:07
НО БЪГАРИЯ НЕ Е ГЕРМАНИЯ!!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: nomer1edno
Категория: Видео
Прочетен: 1369308
Постинги: 427
Коментари: 2484
Гласове: 14331
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930